ACTIVITAT 1

La primera activitat que proposem per treballar el municipi de Celrà està relacionada amb dos mapes diferents. Aquesta activitat ens permetrà treballar el relleu de la zona més pròxima a Celrà.

Mapa 1:

Amb aquest mapa tenim com a objectiu que els nostres alumnes aprenguin el concepte de croquis. Perque l’aprenentatge sigui més significatiu el que farem serà elaborar un mapa del nostre entorn proper com és Celrà. Mitjançant aquest croquis podrem veure amb un cop d’ull els nostres punts d’interès més propers i les muntanyes altes més pròximes. Per fer-ho més visible pintarem amb color verd tota la plana, amb marró les muntanyes  i amb color blau els rius que ens rodegen. Un cop el mapa està pintat i es poden diferenciar clarament les diferents parts de la zona, us proposem una llista dels indrets més importants per assenyalar-los al mapa:
Estany de Banyoles, Illes Medes, Riu Ter, Riu Daró, Riu Onyar, Muntanyes de Begur, Massís del Montgrí, Muntanya de Sant Miquel, Muntanya de Rocacorba i Massís de les Gavarres.
En el següent vídeo podreu veure el procés que hem seguit per realitzar-lo.







Mapa 2:
Amb aquest segon mapa, els nostres alumnes podran fer-se una idea més realista de com s’interpreten les corbes de nivell en els mapes físics i com els hem d’interpretar. Per fer-ho necesitarem 4 colors diferents de plastilina i unes banderetes. Els diferents colors ens serviran per il·lustrar les diferents altituds. En el vídeo següent podreu veure com fer-ho detalladament. Just a sota trobareu l’explicació d’aquest mapa i el resultat final.





Si voleu dur a terme aquesta activitat, podeu descarregar-vos els dos mapes AQUI

2 comentaris:

  1. Hola bloc de Celrà!

    Ens agradaria fer-vos una sèrie de comentaris en relació a la vostra activitat. En primer lloc, trobem molt adequat que hi hagi una presentació del tema, però com a consell de millora, us animem a que afegiu les finalitats educatives de la vostra pràctica.

    A la vegada, creiem que hi ha hagut una confusió entre el croquis i el mapa de relleu, ja que els vídeos estant col·locats de forma invertida. Malgrat això, els hem observat tots dos i els hem entès perfectament. A més, valorem positivament que hàgiu realitzat un vídeo extra amb les fotografies del procés d’elaboració del croquis. Un aspecte a destacar també, és que hàgiu fet servir les banderes per identificar els diferents indrets en el mapa de relleu.

    No obstant, si ens centrem en les activitats que proposeu amb el croquis, creiem que estaria bé que alguna proposta propiciés la reflexió i no fos únicament identificar indrets.

    A continuació, us deixem el link de la rúbrica perquè podeu observar amb més detall la valoració:

    https://drive.google.com/file/d/0B2YB8wTpJeATUENTTldqRi1CUUk/view?usp=sharing

    Seguiu així!!

    Bloc de Camprodon. (Ariadna Iglesias, Aida Julià, Laura Mir i Maria Toledo)

    ResponElimina
  2. Bon dia noies! us adjuntem el link que us permetrà veure l'avaluació que hem fet sobre la vostra primera activitat.
    A més, us anotem algunes idees de millora que esperem que us siguin útils.
    https://docs.google.com/document/d/1kbAoEYCPiqwS2vaf-Eq5zmvMPoHVWIcF-YV5VtAD20Y/edit#https://docs.google.com/document/d/1kbAoEYCPiqwS2vaf-Eq5zmvMPoHVWIcF-YV5VtAD20Y/edit#

    ResponElimina